Fie iti faci singur focul, fie astepti sa apara soarele ca sa te incalzesti.(Proverb irlandez)
Acasa
Proiecte
Proiecte in derulare
Cazuri de succes
Proiecte finalizate
Departament proiecte
Parteneri
Servicii
Mediere electronica
Creare cont utilizator
Cautare loc de munca
Cautare CV
Adaugare CV
Cariera
Achizitii
Noutati
Glosar
Adrese utile
Contact
 


 

SME COUNSELLING - DEZVOLTAREA UNEI LINII DE GHIDARE, CONSILIERE SI INFORMARE PENTRU ANGAJATII DIN IMM-URI - Leonardo da Vinci
(Iunie 2004 - Noiembrie 2006)

<< inapoi versiunea pentru imprimanta
Evenimente:

  Prima intalnire a organizatiilor partenere in proiectul Leonardo da Vinci "Dezvoltarea unei linii de ghidare, informare si consiliere pentru angajatii din IMM-uri" a avut loc la Bucuresti, Romania, in perioada 7-8 septembrie 2004, la sediul organizatiei promotoare, Ecomet. Pe parcursul celor doua zile de intalniri, organizatiile participante au pus la punct metodologia de lucru si au stabilit regulile de comunicare in cadrul proiectului. Conceptele care se afla la baza ideii de proiect si care vor fi folosite de parteneri de-a lungul procesului de implementare a proiectului sunt:
  - Consilieri din "prima linie" - persoane din interiorul IMM-urilor care au nevoie de extinderea, imbunatatirea si actualizarea formarii vocationale initiale si de formare continua. Calificarea consilierilor din "prima linie" trebuie facuta tinand cont de intraga gama de posibilitati oferite de invatarea formala, non-formala si informala;
  - Profilul de "facilitator al invatarii", situat la interfata dintre angajatii IMM-urilor, consilierii profesionali si organizatii;
  - In momentul in care tehnologiile noi necesita calificari inalte, rolul managerilor se orienteaza dinspre probleme tehnice si organizationale inspre aspecte sociale si educationale. Sarcina lor ar fi, in acest caz, sa contribuie la cresterea gradului de constientizare a culturii invatarii in cadrul propriilor organizatii, la dezvoltarea abilitatilor, la angajamentul leaderilor, la imbunatatirea continua si invatarea continua, ca cerinte esentiale pentru folosirea cu succes a principiilor Modelului Calitatii EFQM;
  - Noile tehnici de management (coaching, mentoring) ar trebui imbunatatite; de aceea, managerii ar trebui sa fie capabili sa ofere informatii-sfaturi-consiliere asupra invatarii continue si sa actioneze ca facilitatori ai invatarii la locul de munca sau brokeri ai invatarii;
 
  - Acest proiect va avea drept rezultat dezvoltarea furnizarii interne de informatii, indrumare si consiliere, capabila de a spori gradul de constientizare si sprijinire a consilierii de baza referitoare la invatarea continua;
  - Proiectul se va concentra in principal asupra dezvoltarii unui rol aditional al managerilor din IMM-uri, care vor trebui sa fie capabili sa ofere consiliere la locul de munca atat in domeniul tehnic, cat si in cel educational.



  În data de 6-8.10.2005, s-a desfasurat la Varese, Italia, cea de-a treia întalnire de lucru din cadrul proiectului SMECounseling, proiect Leonardo da Vinci, destinat perfectionarii abilitatilor sociale ale managerilor din domeniul IMM-urilor, ca premiza pentru dezvoltarea competitivitatii.
  În acest sens, s-au discutat urmatoarele aspecte:
 
 
  - Crearea unei scheme, intitulata "SME Manager Self-Learning Tool", care sa permita identificarea exacta a zonelor de interventie, si a categoriilor specifice de activitati de training care pot veni în sprijinul acestora
  - Pornind de la aceasta baza, va fi vorba de crearea unor produse de proiect adecvate, care sa permita asimilarea flexibila a notiunilor necesare, identificate în zonele de interventie
  - Realizarea unui web site al proiectului, delimitat pe categorii specifice de utilizatori, astfel incat fiecare utilizator sa poate sa gaseasca informatii utile pentru activitatea sa
  - Testarea acestor produse de proiect în conditii reale, pentru a fi cat mai aproape de problematica semnalata de IMM-uri, atat ca si continut cat si din punct de vedere al formei de prezentare, pentru a fi cat mai utila celui care o utilizeaza
  - Selectarea si pregatirea unui grup de formatori care sa poata, mai departe, sustine sesiuni de training pentru grupurile tinta reprezentate în proiect (middle si top management din cadrul IMM-urilor)
  - Realizarea unei liste complete privind furnizorii de formare profesionala, atat din domeniul privat cat si din cel privat, care sa cuprinda categoriile de formare, modalitatile de formare, durata, etc.

 
  Toate aceste activitati sunt subsumate obiectivului de a pune la dispozitia IMM-urilor, un inventar complet privind cele mai bune practici în domeniul management-ului si productiei, cu rolul de a sprijini procesul de implementare a TQM (Total Quality Management) în firme si de a oferi o sursa de informatii actualizata în acest domeniu, de interes pentru IMM-uri.
 
  În continuare, prin intermediul activitatilor programului, obiectivul urmarit este acela de a sprijini crearea unui profil de manager de IMM care sa fie în perfecta cunostinta în ceea ce priveste beneficiile implementarii TQM, al necesarului de formare profesionala pentru ca acest obiectiv sa fie atins, urmand ca proiectul sa puna la dispozitia acestui grup tinta, produse adecvate, flexibile si usor de accesat.



  In perioada 18-19 mai 2006, s-a desfasurat la Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna (WSHE) in Lodz, Polonia, cea de-a patra intilnire internationala de lucru din cadrul proiectului SMECounselling.
 
  Printre principalele subiecte discutate in cadrul intilnirii s-au numarat urmatoarele:
  - Realizarea ghidului pentru bune practici va trebui sa contina si diverse studii de caz in ceea ce priveste implementarea TQM in IMM-uri, pe linga uneltele practice de auto-invatare destinate managerilor IMM-urilor.
  - S-a finalizat lista modulelor necesare pentru programele nationale de formare profesionala, care s-au desfasurat in fiecare din cele 5 tari participante la proiect, in concordanta cu nevoile si cerintele constatate prin cercetarea efectuata anterior.
  - S-au stabilit partenerii implicati in dezvoltarea modulelor de pregatire in functie de cele 5 nivele referitoare la conducerea firmei, conducerea proceselor, conducerea proiectelor, competentelor de conducere si conducere, pregatire si consiliere.
  - S-a hotarit ca cele 5 programe nationale de pregatire sa se desfasoare in perioada 15 iunie – 15 iulie; grupul tinta sa fie constituit in principal din manageri mijlocii si de top din IMM-uri, personal din administratia locala, profesori, directori de zona din IMM-uri cu activitate de productie, servicii, comerţ cu amănuntul sau distribuţie, consultanti, antreprenori, personal de specialitate in domeniul financiar, angajati.
  - Dupa testarea in conditii reale prin organizarea celor 5 programe nationale de pregatire a moduleleor de pregatire si a categoriilor specifice de activitati, toti partenerii implicati vor elabora manuale proprii de pregatire.
  - Pentru a se atinge in conditii cit mai bune obiectivul necesarului de formare profesionala s-a hotarit ca la sfirsitul actiuniilor nationale de pregatire, atit cursantii cit si trainerii sa completeze niste chestionare special concepute pentru furnizarea de iformatii suplimentare referitoare la calitatea actului de formare, daca cursurile au reusit sa contribuie la ridicarea gradului de înţelegere a nevoilor managerilor şi la descoperirea domeniilor potenţiale pentru îmbunătăţirea competenţelor sociale ale acestora.
 
  Concluziile finale care s-au desprins la sfirsitul intilnirii s-au referit la posibilitatea organizarii de programe de formare profesionala atit in forma conventionala cunoscuta sub forma de cursuri cu frecventa, cursuri deschise de e-learning, de catre partenerii care deja au dezvoltata aceasta procedura (Academia din Lodz, Polonia), sau posibilitatea consultarii manualului de pregatire pe web site-ul proiectului, or de pe CD.





  In perioada 21-23 septembrie 2006, s-a desfasurat in Provincia Di Varease, Italia, la vila Recalcati , cea de-a cincea intilnire internationala de lucru din cadrul proiectului SMECounselling.
 
  Prima zi a intilnirii a inceput cu seminarul national organizat de Provincia Di Varese si Api Varese. Seminarul national s-a intitulat: "De la eficienta tehnica a angajatilor la cresterea si motivatia unei noi culturi a afacerilor, necesare pentru conducerea corporatista si dezvoltarea responsabilitatii sociale".
 
  La seminar au participat pe linga partenerii proiectului, peste 30 de persoane, directori ai principalelor scoli secundare si profesionale locale, profesori universitari, reprezentanti ai diferitelor organizatii comerciale, manageri si angajati de IMM-uri.
 
  Subiectele dezbatute s-au referit la tematica proiectului SME Counselling, la posibilitatile de dezvoltare a competentelor sociale pentru obtinerea imbunatatirii afacerilor, la responsabilitatea sociala corporatista si care este rolul Universtatii din Insurbia in acest domeniu, avind in vedere importanta intiativa care se va materializa in viitorul apropiat prin realizarea unui curs de masterat in CSR.
 
  Discutiile au continuat cu subiecte referitoare la cum si de ce trebuie sa fie folosite oportunitatile strategice precum si serviciile oferite de Camera de Comert din Provincia Di Varese in domeniul responsabilitatii sociale corporatiste.
 
  In incheierea seminarului s-a concluzionat ca evenimentul a constituit un moment important pentru punerea la dispozitia participantilor a unui inventar complet privind cele mai bune practici in domeniul management-ului si productiei, a punerii in contact a acestora cu utilizarea tehnicilor si principiilor aplicarii calitatii totale (TQM) in diverse domenii de activitate. Discutiile purtate in cadrul seminarului au demonstrat ca conceptul dezvoltarii si implementării competenţelor sociale sunt deja adinc si deplin inradacinate in realitatea sociala locala.
 
  In a doua parte a zilei, intilnirea a continuat conform programului stabilit anterior prin agenda intilnirii. Astfel, printre principalele subiecte discutate in continuare in cadrul intilnirii s-au numarat urmatoarele:
  - S-a hotarit ca fiecare partener va trebui sa intocmeasca programa de curs pentru modulele de pregatire de care raspunde.
  - Fiecare partener implicat in organizarea cursurilor nationale de formare profesionala va trebui sa-si realizeze manualul de pregatire in limba nationala. Manualul, pe linga modulele de curs proprii, va trebui sa contina si restul modulelor realizate de ceilalti parteneri, traduse in limba respectiva.
  - La sfirsitul actiunilor de training fiecare partener implicat in aceasta activitate va intocmi un raport pe baza chestionarelor completate de participanti si de formator, pentru a se vedea impactul programului de pregatire asupra cursantilor. Pe baza acestor rapoarte intermediare nationale, se va concretiza si un raport final sub forma unei analize de tip Swot, pentru obtinerea concluziilor in ceea ce priveste imbunatatirea formarii vocationale initale si necesitatea formarii continue.
  - Partenerii au cazut de acord asupra necesitatii prezentarii in cadrul seminariilor nationale, a cazurilor de succes datorate utilizarii unor tehnici persoanle mai prietenoase de conducere, a experientelor pozitive in cazul utilizarii practicilor de consiliere in ceea ce priveste alegerea job-urilor potrivite cu pregatirea si competentele fiecaruia.





  In perioada 16 – 17 noiembrie 2006, s-a desfasurat in cadrul Centrului de Cercetari si Expertizari Eco-Metalurgice (ECOMET) din cadrul Universitatii Politehnica din Bucuresti, Romania, ultima intilnire internationala de lucru din cadrul proiectului SMECounselling.
  Prima zi a intilnirii a inceput cu conferinta nationala finala organizata de Centrul de Cercetari Eco-Metalurgice (ECOMET), promotorul proiectului. Conferinta finala s-a intitulat: "Dezvoltarea unei Metodologii de Ghidare, Informare si Consiliere pentru Angajatii din IMM-uri.
  Conferinta finala a fost organizata in scopul prezentarii rezultatelor obtinute si a produselor proiectului. Printre participantii prezenti s-au numarat pe linga partenerii proiectului, principalii stakeholders reprezentati de antreprenori, conducatori de IMM-uri, angajati, cercetatori, profesori universitari, conform cu lista de prezenta si cu datele de contact a semnaturilor.
  In deschiderea manifestarii a luat cuvintul domnul Popescu Mihai, pro-rector la Universitatea Politehnica din Bucuresti, dupa care a urmat domnul Cristian Predescu, directorul Centrului ECOMET, domnul Ionescu Cristian director executiv la CNIPMMR si domnul Stefan Velicu, directorul proiectului.
  Subiectele dezbatute s-au referit la tematica proiectului SME Counselling, la necesitatea manualului de training "Dezvoltarea unei Metodologii de Ghidare, Informare si Consiliere", care a fost foarte bine primit de managerii de IMM-uri prezenti la conferinta. Acestia au apreciat continutul modulelor de pegatire care alcatuiesc manualul, considerind ca acesta poate fi utilizat ca si "Agenda Managerului", datorita cimpului vast de cunostinte pe care il pune la dispozitia celor interesati. Alt produs al proiectului care a fost bine primit a fost si CD-romul cu ghidul pentru informarea si pregatirea proprie a managerilor de IMM-uri.
  S-a mai discutat despre posibilitatea dezvoltarii competentelor si responsabilitatii sociale in IMM-urile din Romania cu ajutorul partenerilor externi, prin imbunatatirea relatiilor bilaterale de colaborare intre domenii din cercetare, afaceri, productie.
  La sfirsitul conferintei s-a concluzionat ca autoinvatarea si perfectionarea continua pe tot parcursul vietii reprezinta acum un concept de baza, considerat ca fiind motorul central in crearea si dezvoltarea cunostintelor si obtinerea performantelor.
 
  In a doua parte a zilei, intilnirea a continuat conform programului stabilit anterior prin agenda intilnirii. Astfel, printre principalele subiecte discutate in continuare in cadrul intilnirii din prima si a doua zi, s-au numarat urmatoarele:
 
  - S-a discutat si s-a stabilit procedura pentru intocmirea raportului final de catre fiecare partener.
 
  - S-a facut o trecere in revista a stadiului general al proiectului tinindu-se cont de produsele obtinute de fiecare partener.
 
  - S-au revazut materialele publicitare realizate pentru diseminarea rezutatelor proiectului, sau reactualizat datele de contact si s-au luat ultimele hotariri in ceea ce priveste reactualizarea si completarea web site-ului proiectului.
 
  - La sfirsitul intilnirii toti partenerii au apreciat colaborarea buna pe proiect luind in considerare posibilitatea explorarii unor noi oportunitati de colaborare.

Anexe:
1. Report on training needs_RO_website.doc
2. Stakeholders data base filled in.pdf
3. newsletter_1.pdf
4. newsletter_1_ro.pdf
5. SMECOUNS_newsletter_4.pdf
6. SMECOUNS_newsletter_4_ro.pdf
7. HRGlossarydraft_CNIPMMRtraining tools contribution_.pdf
8. articol final SME Counselling_c.pdf
9. SME_Counselling_Training_Manual_RO_chapter_01-13.zip
10. SME_Counselling_Training_Manual_RO_chapter_14-28.zip
11. SME_Counselling_Training_Manual_EN.zip
12. WP4-INVENTORY-Training_tools.pdf
13. WP4-Lista_module_de_curs.pdf
14. LAYOUT_NATIONAL_REPORT_FROM_CNIPMMR_TRAINING_COURSES.pdf
15. Raport_CNIPMMR_cu_privire_la_cursul_national.pdf
16. Data_base_CNIPMMR.xls
17. front-line counselling scheme RO.pdf
18. SMECOUNS_newsletter_3_ro.pdf
19. Articol Revista Afaceri IMM noiembrie 2006_RO.pdf
20. comunicat_de_presa-anunt_curs_RO.pdf
21. Program_curs_national.pdf
22. BlankQuestWP2_RO.pdf
23. Leonardo_Evaluation_Trainers_RO.pdf
24. Leonardo_Trainees evaluation_RO.pdf
25. Best_practices_form_to_fiil_in_ro.pdf
26. Training_curiculla_CNIPMMR_ro.pdf
27. Who_sWho_form_filled_in_ro.pdf
28. WP2_2005[1].04.26_National_Report_CNIPMMR_ro.pdf
29. WP2_Final_Repor_2005[1].06.29_AHE_RL_ro.pdf
30. SMECOUNS_newsletter_2.pdf
31. SMECOUNS_newsletter_2_ro.pdf
32. SMECOUNS_newsletter_3.pdf
33. Best_practices_form_to_fill_in_EN.pdf

cautare

Informatii utile
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania
































 
copyright 2006 CNIPMMR | Termeni si conditii