Exista trei maxime pe care trebuie sa le retii pentru a reusi in viata : a vedea inseamna a sti ; a vrea inseamna a putea, a indrazni inseamna a avea. (Alfred de Musset)
Acasa
Proiecte
Proiecte in derulare
Cazuri de succes
Proiecte finalizate
Departament proiecte
Parteneri
Servicii
Mediere electronica
Creare cont utilizator
Cautare loc de munca
Cautare CV
Adaugare CV
Cariera
Achizitii
Noutati
Glosar
Adrese utile
Contact
 


 
Pentru a facilita intelegerea unora dintre conceptele mai des intalnite aici, am pregatit un lexicon minimal care se concentreaza asupra termenilor specifici in managementul de proiect.
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  [toate]
Partea interesata O persoana sau un grup de persoane avand un anumit interes in performantele organizatiei care deruleaza proiectul sau in mediul in care functioneaza respectiva organizatie.NOTA: Posibilele parti intersate in derularea unui proiect sunt:- clientul, beneficiarul sau utilizatorul rezultatului proiectului- proprietarul (organizatia care initiaza sau deruleaza proiectul)- partenerul, in cazul proiectelor derulate in parteneriat- finantatorul proiectului, de exemplu autoritatea contractanta- subcontractorul care furnizeaza un produs sau un serviciu necesar derularii proiectului- societatea (organismele legislative sau de reglementare, societatea in ansamblul ei)- personalul intern, respectiv angajatii organizatiei promotoare.
Partenerul Cineva care imparte ceva cu altcineva (Webster)
Planificarea proiectului Functia de selectare a obiectivelor si de stabilire a politicilor, procedurilor si programelor necesare pentru atingerea obiectivelor.Planificarea poate fi descrisa ca fiind activitatea de stabilire a unei secvente predeterminate de actiuni in cadrul unui mediu previzionat.
Planul proiectului Documentul care specifica ceea ce este necesar pentru atingerea obiectivului/obiectivelor proiectului.
Problema / necesitatea proiectului Descrierea situatiei actuale, o anumita nevoie a societatii, care afecteaza anumite grupuri sau situatii, intr-un loc anume, pe o anumita perioada de timp.
Procesul O serie dinamica si riguroasa de operatiuni indeplinite in mod diferit, cu scopul transformarii materiei sau informatiei.Conducerea procesului implica:- planificarea in ansamblu si detaliata- alegerea si folosirea unor instrumente adecvate pentru a sustine desfasurarea procesului- luarea deciziilor necesare pentru a se asigura ca procesul se desfasoara astfel incat sa produca efectele asteptate- coordonarea activitatilor si resurselor in cursul procesului- evaluarea si controlul desfasurarii procesului.
Produsele proiectului Produse concrete si/sau serviciile oferite de proiect grupurilor tinta (ceea ce este definit in cadrul proiectului si livrat beneficiarului proiectului).
Proiectul Un proces unic, constituit dintr-un set de activitati independente, intreprinse in mod organizat, cu momente de inceput si de sfarsit clar definite, pentru obtinerea unor rezultate bine precizate, necesare pentru a satisface niste obiective clar definite.
Puterea Posibilitatea concreta a managerului de a influenta si de a controla comportamentul subordonatilor sai.


cautare

Informatii utile
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania
































 
copyright 2006 CNIPMMR | Termeni si conditii