Pe un drum necunoscut, fiecare pas se face mai lent.(Proverb irlandez)
Acasa
Proiecte
Proiecte in derulare
Cazuri de succes
Proiecte finalizate
Departament proiecte
Parteneri
Servicii
Mediere electronica
Creare cont utilizator
Cautare loc de munca
Cautare CV
Adaugare CV
Cariera
Achizitii
Noutati
Glosar
Adrese utile
Contact
 


 

F.A.Q.(Intrebari frecvente)
In continuare am grupat citeva dintre intrebarile referitoare la diferite aspecte legate de managementul proiectelor cu finantare nerambursabila, pe care le-am primit de la membrii CNIPMMR, incepind din ianuarie 2002 (data infiintarii DP), impreuna cu raspunsurile date, in speranta ca vor putea constitui clarificari ale unora dintre problemele cu care se confrunta cei aflati la inceput de drum. Gruparea am facut-o astfel incit sa se poata identifica etapele pe care le parcurge un solicitant de finantare, din momentul cristalizarii unei idei, si pina la transpunerea in practica a ideii, cu ajutorul unei finantari nerambursabile.
 
Initierea proiectului(de la idee la proiect)
Analiza proiectului
Organizarea pentru managementul de proiect(formarea echipei de proiect)
Planificarea proiectului
Bugetul proiectului
Ce se intampla dupa transmiterea cererii de finantare
Implementarea proiectului
Monitorizarea si controlul proiectului
Evaluarea proiectului
Raportarea proiectului
Concluzii

EVALUAREA PROIECTULUI
  1. Cum se face evaluarea proiectului?
  2. De ce este necesara evaluarea proiectelor si in ce scopuri se face?
 
1. Cum se face evaluarea proiectului?
Evaluarea proiectului este un proces complex, repetitiv, plictisitor si mare consumator de resurse - dar este un proces inevitabil, absolut necesar, pentru ca este singura metoda eficace de a masura succesul implementarii unui proiect.

Metodele prin care se va face evaluarea succesului unui proiect trebuie determinate inainte de implementarea lui (inca din faza de planificare). Trebuie sa fie descrise instrumentele si procedurile de evaluare, prin care se determina daca au fost sau nu indeplinite obiectivele si daca metodele au fost cele adecvate.

Prin evaluare se intelege “a estima marimea, valoarea si calitatea unui lucru”. Etapele evaluarii unui proiect sint: identificarea obiectivelor / identificarea nivelului rezultatelor (beneficiilor) brute / separarea “masei inertiale” (a efectelor care ar fi aparut oricum) si a efectelor de dislocare si de multiplicare, pentru a obtine beneficii nete adaugate / analiza efectelor indirecte.

Evaluarea proiectului implica mai multe tipuri de procese:
  • evaluarea procesului de realizare a proiectului:
    • management, proceduri, mecanisme, relatiil, invatare, solutii;
  • evaluarea performantelor proiectului (prin raportare la obiective):
    • eficacitatea proiectului (obiective realizate / obiective planificate, cantitatea si calitatea rezultatelor)
    • eficienta proiectului (rezultate/resurse, costuri reale/costuri planificate)
Iata citeva intrebari care stau la baza evaluarii eficacitatii proiectului:
      • Proiectul este relevant pentru activitatea curenta a organizatiei?
      • Proiectul rezolva o problema prioritara?
      • Obiectivele proiectului sint clar definite?
      • Proiectul implica persoanele adecvate?
      • Proiectul poate avea succes, pe linga faptul ca abordeaza aspecte interesante si importante?
  • evaluarea impactului proiectului:
    • participare la program, vizibilitate, efecte de multiplicare, efecte de antrenare, efecte de distorsionare, efecte intimplatoare, neintentionate, auxiliare
Impactul proiectului = masura in care schimbarea (imbunatatirea) survenita este rezultatul implementarii proiectului si a inputurilor aduse.
  • evaluarea sustenabilitatii proiectului:
    • financiara (auto-finantare);w organizationala (resursele umane);
    • de piata (continuitatea la schimbari).
2. De ce este necesara evaluarea proiectelor si in ce scopuri se face?
Iata citeva argumente referitoare la necesitatea evaluarii unui proiect pe parcursul derualrii:
  • feed-back util pentru adaptarea proiectului la realitate si pentru rezolvarea optima a problemelor aparute (planificarea viitoare a proiectului)
  • armonizarea vederilor partilor implicate; raportarea catre partile implicate
  • imbunatatirea conducerii si a rezultatelor proiectului, a eficientei acestuia
  • oferirea informatiilor pentru luarea deciziei in legatura cu continuarea proiectului sau alegerea dintre mai multe alternative.
Scopurile evaluarii unui proiect sint de mai multe feluri:
  • scopuri declarate:w controlul asupra derularii proiectului:
    • Este proiectul implementat in modul autorizat?
      • Isi atinge obiectivele?
      • Sint beneficiarii si publicul satisfacuti?
      • Cum se situeaza proiectul in raport cu alte mijloace alternative de atingere a obiectivelor?
      • Care sint efectele nescontate, mai ales cele negative?
    • perfectionarea implementarii proiectului
      • acumularea de experienta in managementul proiectelor (impact pe termen lung) si diseminarea/perpetuarea bunelor practici
      • scopuri ascunse:
        • promovarea unei imagini mai bune decit in realitate a proiectului.


cautare

Informatii utile
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania
































 
copyright 2006 CNIPMMR | Termeni si conditii