Succesul a fost intotdeauna rezultatul cutezantei. (Crébillon Père)
Acasa
Proiecte
Proiecte in derulare
Cazuri de succes
Proiecte finalizate
Departament proiecte
Parteneri
Servicii
Mediere electronica
Creare cont utilizator
Cautare loc de munca
Cautare CV
Adaugare CV
Cariera
Achizitii
Noutati
Glosar
Adrese utile
Contact
 


 

F.A.Q.(Intrebari frecvente)
In continuare am grupat citeva dintre intrebarile referitoare la diferite aspecte legate de managementul proiectelor cu finantare nerambursabila, pe care le-am primit de la membrii CNIPMMR, incepind din ianuarie 2002 (data infiintarii DP), impreuna cu raspunsurile date, in speranta ca vor putea constitui clarificari ale unora dintre problemele cu care se confrunta cei aflati la inceput de drum. Gruparea am facut-o astfel incit sa se poata identifica etapele pe care le parcurge un solicitant de finantare, din momentul cristalizarii unei idei, si pina la transpunerea in practica a ideii, cu ajutorul unei finantari nerambursabile.
 
Initierea proiectului(de la idee la proiect)
Analiza proiectului
Organizarea pentru managementul de proiect(formarea echipei de proiect)
Planificarea proiectului
Bugetul proiectului
Ce se intampla dupa transmiterea cererii de finantare
Implementarea proiectului
Monitorizarea si controlul proiectului
Evaluarea proiectului
Raportarea proiectului
Concluzii

CE SE INTIMPLA DUPA TRANSMITEREA CERERII DE FINANTARE?
  1. Care sunt criteriile de evaluare pentru solicitarea unei finantari?
  2. Care sunt motivele uzuale de respingere a unei propuneri de proiect?
  3. Care sunt criteriile generale minimale de selectie a beneficiarilor de granturi?
  4. Care sunt conditiile generale de acordare a granturilor?
  5. Cum se face plata grantului?
 
1. Care sunt criteriile de evaluare pentru solicitarea unei finantari?
Criteriile de evaluare a unei propuneri de proiect sunt de regula urmatoarele:
  • criterii referitoare la solicitant:
    • financiare: solvabilitate, lichiditate, capacitatea de a obtine credite
    • operationale: renume, soliditate firma
    • stuctura capitalului: capital social, valoare active, capacitatea de adaptare
    • mediul concurential: riscuri, oportunitati; credibilitatea managementului firmei
  • criterii referitoare la proiectul pentru care se solicita finantare:
    • rentabilitate: resurse/rezultate, amortizarea investitiei
    • durabilitate: cum continua proiectul dupa incetarea finantarii (pe termen mediu si lung)
    • aspecte economice de ansamblu: impact, efecte, venituri.
2. Care sunt motivele uzuale de respingere a unei propuneri de proiect?
Principalele motive de respingere a propunerilor de proiecte sunt:
  • neconformitatea administrativa a propunerii de proiect:
    • nerespectarea conditiilor de depunere a proiectului (in ceea ce priveste termenele sau forma de depunere)
    • nerespectarea conditiilor de eligibilitate specificate de finantator
  • calitatea redusa a propunerii de proiect:
    • punctajul redus obtinut in faza de evaluare a propunerii de proiect.
ATENTIE !!! Criteriile de evaluare sunt diferite de la program la program, de la finantator la finantator. Inainte de a lua decizia de a depune o propunere de proiect, este obligatoriu sa fie studiate cu mare atentie criteriile de evaluare communicate!
3. Care sunt criteriile generale minimale de selectie a beneficiarilor de granturi?
Criteriile generale de selectie a beneficiarilor de granturi sunt:
  • Eligibilitatea solicitantilor
    • Solicitantul de finantare trebuie sa aiba un statut legal clar, pentru ca devine parte contractanta, cu drepturi si obligatii contractuale impuse de unitatea de management a programului care acorda finantarea.
  • Capacitatea financiara a solicitantilor
    • Solicitantilor li se cere sa dovedeasca o stare financiara care sa le permita finalizarea proiectului propus si co-finantarea necesara - respectiv bilant, buget anual, uneori si certificat de audit, nu mai vechi de doi ani.
  • Capacitatea tehnica a solicitantilor
    • Solicitantii trebuie sa arate ca poseda capacitatea operationala (tehnica si de management) necesara pentru finalizarea proiectului propus, iar echipa de proiect propusa are o pregatire si experienta adecvate.
4. Care sunt conditiile generale de acordare a granturilor?
Conditiile de acordare a granturilor sunt:
  1. Proiectele trebuie sa contribuie la atingerea obiectivelor programului.
  2. Rezultatele proiectului trebuie sa fie masurabile, astfel incat sa se poata aprecia gradul in care au fost realizate la incheierea proiectului.
  3. Calitatea proiectului trebuie sa fie suficient de buna.
  4. Eficacitatea proiectului si eficienta costurilor trebuie sa fie la un nivel acceptabil.Exista posibilitatea ca, in cazul unor proiecte viabile, dar care prevad costuri mai mari decat cele incluse in alte proiecte similare, sa nu se respinga proiectul, dar sa se acorde granturi mai mici decat cele solicitate.
  5. Proiectul nu trebuie sa fie subiectul altei proceduri de achizitionare de bunuri/servicii.
  6. Proiectul nu trebuie sa primeasca finantare dubla.
  7. Proiectul pentru care se cere finantare nu trebuie sa fie deja inceput in momentul depunerii cererii de finantare.
  8. Se resping proiectele care, direct sau indirect, contin aspecte care intra in contradictie cu cerintele finantatorului sau care pot contribui la crearea unei imagini neadecvate.
4. Cum se face plata grantului?
In functie de conditiile specificate de finantator, plata grantului se poate face in mai multe moduri:
  • plata partiala in avans a grantului
    • De obicei plata se face in minim 2 transe - o plata initiala in avans si o plata finala, dupa acceptarea raportului final si calculul costului real total al proiectului. Numarul de transe creste, in functie de riscurile financiare potentiale si de complexitatea si durata proiectului. In anumite situatii, se cer garantii bancare si semnarea unei scrisori de garantie, pentru eliberarea platilor in avans.Daca, la incheierea proiectului, costurile totale reale sunt mai mici decat costurile prevazute, fie se reduce transa finala, fie se cere rambursarea sumelor deja platite beneficiarului grantului.
  • decontarea cheltuielilor facute pentru derularea proiectului, pe baza documentelor contabile si a rapoartelor financiare


cautare

Informatii utile
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania
































 
copyright 2006 CNIPMMR | Termeni si conditii